<H1>

SEO

Voor altijd meer websitebezoek

</H1>

Wat is SEO?

SEO betekent Search Engine Optimization. In het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. 
SEO omvat alles dat je kunt ondernemen om te zorgen dat zoekmachines jouw website hoger in de zoekresultaten plaatsen dan de sites van je concurrenten. 

En dat gaat velen malen verder dan zorgen dat een website de juiste keywords heeft en dat de titels kloppen.
Dat de site zowel inhoudelijk als technisch in orde is, is wel de basis.

Wil je volledig inzetten op SEO en ‘de rankings domineren’, zoals je dat vaak leest, dan moet je ook denken aan zaken als linkbuilding, contentmarketing, engagement marketing & Social Media.

Je moet je bezoekers echt iets unieks bieden. Met alleen een goede website kom je er niet meer.

Voordelen van SEO

Het grootste aandeel van je websitebezoeken komt binnen via de zoekmachines. We noemen dit ‘organische resultaten’.
Voor deze bezoeken hoeft je namelijk “alleen maar” te zorgen dat je hoog in de zoekmachines staat.

SEO verbetert dit organische resultaat, en levert dus meer bezoekers op.

Waarom SEO

  • Hoger in Google, en dus meer website bezoeken.
  • Relevant bezoek zonder dat je ervoor hoeft te betalen.
  • Meer bezoekers is de eerste stap naar meer klanten.
  • Resultaten zijn blijvend, iedere maand nieuw bezoek zonder nieuwe investering.

Nadelen van SEO

Voordat SEO ‘werkt’ moet je hierin investeren. De basis is jouw website die in orde moet zijn. Technisch en inhoudelijk. De techniek is bij SEO van groot belang. Maar vooral ook jezelf onderscheiden voor je doelgroep en concurrenten.

Daarnaast duurt resultaat lang. Soms kunnen de resultaten wel maanden op zich laten wachten.

Houdt rekening met

  • Lange termijnen voordat resultaten geboekt worden
  • Tijdsinvesteringen
  • Bestaande websites moeten meestal aangepast worden
  • Jouw bezoekers! Je website is in eerste instantie voor je bezoek. Google kijkt hier anno 2020 ook naar.

Betere SEO, meer klanten

SEO levert meer websitebezoeken. Met meer websitebezoek verhoog je de kans op een toename in aanvragen of verkopen.

Die kans kunnen wij verhogen met website optimalisatie of conversie optimalisatie.
Iedere website heeft een zogeheten ‘conversiepercentage’. Dit percentage staat voor het gemiddeld aantal aanvragen of verkopen per 100 bezoekers.
Ook je huidige site heeft dit percentage.

Kijken we alleen naar SEO, biedt dit meer bezoekers en dus meer aanvragen of verkopen, zonder dat je hiervoor moet blijven betalen zoals bij advertenties.
SEO kun je dus zien als een investering die blijft opleveren.

SEO optimalisatie is klaar, nu op één in Google!

Nee.

Het is een feit dat de topresultaten in Google gelijk staan aan een lange adem en enorm veel werk. Dit bereik je niet met enkel SEO optimalisatie voor jouw website. Je dient hiervoor te investeren in andere zaken zoals linkbuilding, social media en vooral kwalitatieve content.

Grote organisaties hebben hier fulltime meerdere mensen voor in dienst, of maken gebruik van een online marketing bureau dat dit meerdere dagen per week voor ze uitvoert. Als je voor ogen hebt om naar de eerste plaats te gaan, houdt dan rekening met een intensief maar ook heel gaaf traject.

Voor nu is het van belang dat je de zaken in het juiste perspectief plaatst. SEO optimalisatie brengt “enkel” meer websitebezoek en business dan je nu hebt.

SEO advies aanvragen

Interesse in SEO? Neem dan vrijblijvend contact op. We bespreken de mogelijkheden die we voor jouw organisatie zien, en je bepaalt zelf of je ons in wilt zetten.

Marketing Spectrum en SEO

Vooruitlopend op de zaken, als je ons inzet doen wij het volgende; 

Bij een SEO-analyse analyseren we de huidige staat van de website, zowel technisch als inhoudelijk. De nulmeting.

Hoe presteert je site qua opmaak, structuur, inhoud, snelheid en wat kan beter?

Hieruit volgt een SEO advies. We geven advies over welke stappen je kunt nemen om bij jouw doelen te komen. Als je dit wenst kunnen we alles natuurlijk ook direct voor je uitvoeren.