<H1>

SEO

Voor altijd meer websitebezoek

</H1>

Wat is SEO?

SEO betekent Search Engine Optimization. In het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. 
SEO omvat alles dat u kunt ondernemen om te zorgen dat zoekmachines uw website hoger in de zoekresultaten plaatsen dan de sites van uw concurrenten. 

En dat gaat velen malen verder dan zorgen dat een website de juiste keywords heeft en dat de titels kloppen.
Dat de site zowel inhoudelijk als technisch in orde is, is wel de basis.

Wilt u volledig inzetten op SEO en ‘de rankings domineren’, zoals u dat vaak leest, dan moet u ook denken aan zaken als linkbuilding, contentmarketing, engagement marketing & Social Media.

U moet uw bezoekers echt iets unieks bieden. Met alleen een goede website komt u er niet meer.

Voordelen van SEO

Het grootste aandeel van uw websitebezoeken komt binnen via de zoekmachines. We noemen dit ‘organische resultaten’.
Voor deze bezoeken hoeft u namelijk “alleen maar” te zorgen dat u hoog in de zoekmachines staat.

SEO verbetert uw organische resultaat, en levert dus meer bezoekers op.

Waarom SEO

  • Hoger in Google, en dus meer website bezoeken.
  • Relevant bezoek zonder dat je ervoor hoeft te betalen.
  • Meer bezoekers is de eerste stap naar meer klanten.
  • Resultaten zijn blijvend, iedere maand nieuw bezoek zonder nieuwe investering.

Nadelen van SEO

Voordat SEO ‘werkt’ moet u hierin investeren. De basis is uw website die op orde moet zijn. Technisch en inhoudelijk. De techniek is bij SEO van groot belang. Maar vooral ook uzelf onderscheiden voor uw doelgroep en concurrenten.

Daarnaast duurt resultaat lang. Soms kunnen de resultaten wel maanden op zich laten wachten.

    Houdt rekening met

    • Lange termijnen voordat resultaten geboekt worden
    • Tijdsinvesteringen
    • Bestaande websites moeten meestal aangepast worden
    • Uw bezoekers! Uw website is in eerste instantie voor uw bezoek. Google kijkt hier anno 2020 ook naar.

    Betere SEO, meer klanten

    SEO levert meer websitebezoeken. Met meer websitebezoek verhoogt u de kans op een toename in aanvragen of verkopen.

    Die kans kunnen wij verder met website optimalisatie, ofwel conversie optimalisatie.
    Iedere website heeft een zogeheten ‘conversiepercentage’. Dit percentage staat voor het gemiddeld aantal aanvragen of verkopen per 100 bezoekers.
    Ook uw huidige site heeft dit percentage.

    Kijken we alleen naar SEO, biedt dit meer bezoekers en dus meer aanvragen of verkopen, zonder dat u hiervoor moet blijven betalen zoals bij advertenties.
    SEO kunt u dus zien als een investering die blijft opleveren.

    SEO optimalisatie is klaar, nu op één in Google!

    Nee.

    Het is een feit dat de topresultaten in Google gelijk staan aan een lange adem en enorm veel werk. Dit bereikt u niet met enkel SEO optimalisatie voor uw website. U dient hiervoor te investeren in andere zaken zoals linkbuilding, social media en vooral kwalitatieve content.

    Grote organisaties hebben hier fulltime meerdere mensen voor in dienst, of maken gebruik van een online marketing bureau dat dit meerdere dagen per week voor ze uitvoert. Als u voor ogen heeft om naar de eerste plaats te gaan, houdt dan rekening met een intensief maar ook heel gaaf traject.

    Voor nu is het van belang dat u de zaken in het juiste perspectief plaatst. SEO optimalisatie brengt “enkel” meer websitebezoek dan u nu heeft.

    SEO advies aanvragen

    Interesse in SEO? Neem dan vrijblijvend contact op. We bespreken de mogelijkheden die we voor uw organisatie zien, en u bepaalt zelf of u ons in wilt zetten.

    Marketing Spectrum en SEO

    Vooruitlopend op de zaken, als u ons inzet doen wij het volgende; 

    Bij een SEO-analyse analyseren we de huidige staat van de website, zowel technisch als inhoudelijk. De nulmeting.

    Hoe presteert uw site qua opmaak, structuur, inhoud, snelheid en wat kan beter?

    Hieruit volgt een SEO advies. We geven advies over welke stappen u kunt nemen om bij uw doelen te komen. Als u dit wenst kunnen we alles natuurlijk ook direct voor u uitvoeren.