Apple and peer to show difference between SEO and website optimization

Website optimalisatie & SEO

SEO is het optimaliseren voor zoekmachines.
Website optimalisatie is het optimaliseren voor klanten.

SEO draait om mensen op de website te krijgen via zoekmachines. Website optimalisatie om deze mensen de juiste beleving te bieden.

Optimaliseren voor klant en zoekmachine

In het kort

Website optimalisatie of SEO?

Om succesvol te worden heeft u zowel SEO als website optimalisatie nodig. Een website is niet succesvol als er te weinig bezoekers zijn. Maar ook niet als u veel bezoek krijgt en geen klant of verkoop realiseert.

SEO & website optimalisatie zijn twee onderdelen van het online marketing spectrum die u beide toe wilt passen.

Apple and peer bitten to show you need SEO and website optimization
Close up figuring out data for online marketing strategy

Waarom website optimaliseren?

Website optimalisatie heeft veel raakvlakken met conversie optimalisatie. Bij deze laatste werkt men aan het inrichten van de website zodat bezoekers contact opnemen of producten kopen.

Website optimalisatie draait om meer. Het draait om de techniek, om de User Experience (UX) ofwel de beleving, en de User Interface (UI) ofwel het gebruiksgemak.

Hoe ziet de bezoeker de site? Waar is deze naar op zoek en hoe makkelijk is dat te vinden? We zorgen dat zowel uw bezoeker als de zoekmachines zo goed mogelijk bediend worden.

Wat kan Marketing Spectrum voor mij betekenen?

Website optimalisatie door Marketing Spectrum

Om uw website te optimaliseren gebruiken we verschillende technieken, afhankelijk van hoe goed u het aangepakt wilt hebben. We bekijken de website met verschillende tools, apparaten en onze ervaring om verbeteringen te vinden en uit te werken. Daarbij stellen we technische en inhoudelijke rapporten voor u op of onderzoeken de Customer Journey. We kunnen een quick win scan uitvoeren of diep in de data duiken. 

Door data analyse maken we duidelijk waar uw bezoekers voor komen, waar ze tegenaan lopen en waar uw verbeterpotentieel ligt. Als dit aansluit bij uw bedrijfsdoelen dan kunnen we volle vaart gaan optimaliseren. Wijkt het af, dan kunnen we met de marketingadviezen bekijken welke kant u met uw bedrijf op wilt en de website daarop optimaliseren.

De werkwijze

01

Probleem analyse

Tijdens de probleem analyse maken we kennis met u en uw bedrijf. Wat wilt u bereiken en wat is de huidige status. We bekijken uw website met verschillende tools en analyseren de statistieken. In deze fase sporen we de problemen van uw website op en maken een prioriteitenlijst van de mogelijke verbeterpunten.

Verkenningsfase

hand showing problem in graph after problem analysis with website conversion
man working on website code
02

Website optimaliseren

Nadat we samen de prioriteiten hebben besproken maken we keuzes welke problemen we aan gaan pakken. Dit kan van een simpele aanpassing in het ontwerp gaan tot een diepgaand onderzoek. We voeren alles voor u uit, of geven u een plan welke door uw sitebeheerder uitgevoerd kan worden.

Oplossen van knelpunten

03

Check & Act

Oplossingen voor problemen worden gecontroleerd op hun effectiviteit. We meten de resultaten en passen zaken aan waar nodig. Zo kan het zijn dat we A/B testen hebben ingezet. Waarbij we meten wat het beste werkt. Door te blijven monitoren hoe goed de oplossingen werken en bij te sturen waar we kansen zien gaan we voor het maximale resultaat.

U ontvangt van ons de management rapportages zodat u helder inzicht heeft in wat de inspanningen u opleveren.

Controle & uitvoering

Man looking at computer screen with charts to show the data analysis of website optimization

Contact over website optimalisatie

We horen graag wat uw vragen en wensen zijn rondom website optimalisatie of uw online aanwezigheid. 

Wat uw vraag ook is, u mag een goed advies verwachten.