Apple and peer to show difference between SEO and website optimization

Website optimalisatie & SEO

SEO betekent letterlijk: optimaliseren voor zoekmachines.
Website optimalisatie is het optimaliseren van de website voor klanten.

SEO draait om mensen op de website te krijgen via zoekmachines. Website optimalisatie om te zorgen dat deze mensen de juiste beleving krijgen.

Optimaliseren voor mens en zoekmachine

In het kort

Website optimalisatie of SEO?

Om succesvol te worden heb je zowel SEO als website optimalisatie nodig. Een website is niet succesvol als er te weinig bezoekers zijn. Maar ook niet als je veel bezoek krijgt en alsnog geen klanten krijgt.

SEO & website optimalisatie zijn twee onderdelen van het online marketing spectrum die je beide toe wilt passen.

Apple and peer bitten to show you need SEO and website optimization
Close up figuring out data for online marketing strategy

Waarom website optimaliseren?

Website optimalisatie heeft veel raakvlakken met conversie optimalisatie. Bij deze laatste werken we aan het inrichten van de website zodat bezoekers contact opnemen of producten kopen.

Website optimalisatie draait om meer. Het draait om de techniek, om de User Experience (UX) ofwel de beleving, en de User Interface (UI) ofwel het gebruiksgemak.

Hoe ziet de bezoeker de site? Waar is deze naar op zoek en hoe makkelijk is dat te vinden? We zorgen dat de bezoeker en zoekmachine zo goed mogelijk bediend worden.

Wat kan Marketing Spectrum voor mij betekenen?

Website optimalisatie door Marketing Spectrum

Om de website te optimaliseren gebruiken wij verschillende technieken, afhankelijk van hoe goed jij het aangepakt wil hebben. We bekijken de website met verschillende tools en apparaten en gebruiken onze jarenlange kennis en ervaring om verbeteringen te vinden en uit te werken. We stellen technische en inhoudelijke rapporten voor je op en we onderzoeken Customer Journeys. We kunnen quick wins voorstellen en diep in de data duiken. 

Door data analyses maken we duidelijk waar jouw bezoekers voor komen, waar ze tegenaan lopen en waar jouw verbeterpotentieel ligt. Als dit aansluit bij jouw bedrijfsdoelen dan kunnen we volle vaart gaan optimaliseren. Wijkt het af, dan kunnen we met onze marketingadviezen bekijken welke kant jij met jouw bedrijf op wilt en de website optimalisatie daaraan aanpassen. 

Onze werkwijze

01

Probleem analyse

Tijdens de probleem analyse maken we kennis met jou en jouw bedrijf. We bekijken de website met verschillende tools en analyseren de statistieken. In deze fase sporen we de problemen van de website op en maken we een prioriteitenlijst van de mogelijke verbeterpunten.

Verkenningsfase

02

Website optimaliseren

Nadat we samen de prioriteiten hebben besproken maken we keuzes welke problemen we aan gaan pakken. Dit kan van een simpele aanpassing in het ontwerp gaan tot een diepgaand onderzoek. We voeren alles voor je uit, of geven je een plan welke door jouw eigen websitebouwer uitgevoerd kan worden.

Oplossen van knelpunten

03

Check & Act

Oplossingen voor problemen moeten worden gecontroleerd op hun effectiviteit. We meten de resultaten en passen zaken aan waar nodig. Zo kan het zijn dat we A/B testen hebben ingezet voor je. Waarbij we gaan kijken wat het beste werkt. Door te blijven monitoren hoe goed de oplossingen werken en bij te sturen waar we kansen zien gaan we voor het maximale resultaat.

Jij ontvangt van ons de management rapportages zodat je helder inzicht hebt in wat de inspanningen je opleveren.

Controle & uitvoering

Man looking at computer screen with charts to show the data analysis of website optimization

Mogelijkheden bespreken

Een keer samen aan tafel om te praten over het optimaliseren van jouw website?

We maken graag eens vrijblijvend kennis met je!

Contact over website optimalisatie

We horen graag wat jouw vragen zijn over website optimalisatie en jouw online aanwezigheid. Voel je vrij en stuur ons een bericht.

Wat je vraag ook is, je mag een goed advies verwachten.