SEO &

Website optimalisatie

Wat heb je liever? Veel bezoekers of veel klanten?​

Verschil tussen

SEO & website optimalisatie

SEO betekent letterlijk: optimaliseren voor zoekmachines.
Bij website optimalisatie maak je de website zo goed als mogelijk voor jouw klanten.

Het ene draait om mensen ‘gratis’ op jouw site te krijgen, het ander om te zorgen dat deze mensen ook echt wat doen.

SEO

Als wij jouw website optimaliseren voor zoekmachines, werken we aan het vindbaar maken van jouw website.

Denk hierbij aan de standaardzaken zoals titels, metadata, keywords maar ook de technische aspecten van de website en zaken als linkbuilding, blogs, en contentmarketing.

Als iemand zoekt in Google, wil je dat jouw website gevonden wordt.

Website optimalisatie

Bij website optimalisatie werken we aan de juiste manier van inrichten van jouw website als de bezoeker er eenmaal is.

Hoe ziet de bezoeker de site, waar is deze naar op zoek en wat is jouw doel met de website? Hoe zorgen we dat de bezoeker in actie komt?
Hoe bereiken we dat de bezoeker contact opneemt of iets koopt?

Iedere bezoeker die zomaar weggaat zie je mogelijk nooit meer terug.

Je wilt het allebei

Natuurlijk wil je het allebei. Een website is niet succesvol als er heel veel bezoekers zijn die niets doen. Maar een website is ook niet erg succesvol als er heel weinig bezoekers zijn die wel iets doen.

SEO & website optimalisatie zijn twee onderdelen van het online marketing spectrum die je allebei toe wilt passen.

Naast wat jij wilt, draait SEO al lang niet meer om alles op de pagina op orde hebben. SEO is bv. ook aanwezig zijn op social media, interacties aangaan met jouw klanten, bloggen, video’s delen, podcasts & reviews.

De snelle beslisser

We snappen het heel goed als het je inhoudelijk niet zo nodig allemaal hoeft te weten.
Maakt het iets uit hoe een bakker brood bakt, als het maar lekker is en vult toch?

Als je nu denkt; ‘ja inderdaad, ik wil gewoon dat mijn site succesvoller wordt’, dan stellen we voor om gewoon eens vrijblijvend samen een kop koffie te doen. Je mag gewoon direct contact met ons opnemen, dan gaan we samen kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Wil jij graag meer weten over SEO & website optimalisatie, en hoe wij jou hiermee gaan helpen? 
Dan vertellen we je er alles over!

Bel ons

+31(0)6 237 69 684

App ons

+31(0)6 237 69 684

Contact snelle beslisser

Bel ons

App ons

Mail ons

De bewuste beslisser

Voordat jij een beslissing maakt, wil je eerst precies weten wat SEO & website optimalisatie precies zijn en wat Marketing Spectrum precies voor jou kan betekenen.

Wij zijn ook van het type bewuste beslissers. Liever iets langer nadenken en dan de juiste dingen doen dan blind erin. We nemen je graag mee in de uitgebreide uitleg.

Wat houdt SEO in?

SEO betekent Search Engine Optimization. In het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. 
SEO omvat alle activiteiten die je kunt ondernemen om te zorgen dat zoekmachines jouw website hoger in de zoekresultaten plaatsen dan de sites van jouw concurrenten. En dat gaat velen malen verder dan zorgen dat een website de juiste keywords heeft en dat de titels kloppen.
Dat de site zowel inhoudelijk als technisch in orde is, is wel de basis.

Wil je volledig inzetten op SEO en ‘de rankings domineren’, zoals je dat vaak leest, dan moet je ook denken aan zaken als linkbuilding, contentmarketing, engagement marketing & Social Media.

Je moet jouw bezoekers echt iets unieks bieden. Met alleen een goede website kom je er niet meer. 

Wendy Piersall omschrijft dit perfect;
Google houdt alleen van je, als alle anderen eerst van jou houden.

Voordelen van SEO

Het grootste aandeel van jouw websitebezoeken komt binnen via de zoekmachines. We noemen dit ‘organische resultaten’.
Voor deze bezoeken hoef je namelijk “alleen maar” te zorgen dat je hoog in de zoekmachines staat.

SEO verbetert jouw organische resultaat, en levert dus meer bezoekers op.

Waarom SEO:

  • Hoe beter jouw SEO, hoe hoger jouw website in de zoekmachines staat met de zaken waar jij op gevonden wilt worden.
  • Hoe hoger je in de zoekmachines staat, hoe meer bezoekers er naar jouw website toekomen zonder dat je voor die bezoekers hoeft te betalen.
  • Hoe meer bezoekers er naar jouw site toekomen, hoe meer klanten je krijgt.

Betere SEO = meer klanten

SEO levert dus meer websitebezoeken. En met meer websitebezoek verhoog je de kans op een toename in aanvragen of verkopen.

Die kans die kunnen we verhogen. Dit doen we met website optimalisatie, ofwel conversie optimalisatie.
Iedere website heeft een zogeheten ‘conversiepercentage’. Dit percentage staat voor het gemiddeld aantal aanvragen of verkopen per 100 bezoekers.
Ook jouw huidige site heeft dit percentage.

Kijken we alleen naar SEO, biedt dit meer bezoekers en dus meer aanvragen of verkopen, zonder dat je hiervoor moet blijven betalen zoals bij advertenties.
SEO kun je dus zien als een investering die blijft opleveren.

SEO optimalisatie is klaar, nu op één in Google!

Nee.

Het is een feit dat de topresultaten in Google gelijk staan aan een lange adem en enorm veel werk. Dit bereik je niet met enkel SEO optimalisatie voor jouw website. Je moet hiervoor investeren in kwalitatieve content, linkbuilding, social media etc..

Grote organisaties hebben hier fulltime meerdere mensen voor in dienst, of maken gebruik van een online marketing bureau dat dit meerdere dagen per week voor ze uitvoert. Als je voor ogen hebt om naar de eerste plaatsen te gaan, houdt dan rekening met een lang en gaaf traject.

Voor nu is het van belang dat je de zaken in het juiste perspectief plaatst. SEO optimalisatie brengt “enkel” meer websitebezoek dan je nu hebt.

SEO gesprek aanvragen

Interesse in SEO? Neem dan eens vrijblijvend contact op. We bespreken de mogelijkheden die we voor jou zien, en je bepaalt zelf of je ons in wilt zetten.

Marketing Spectrum en SEO

Vooruitlopend op de zaken, als je ons inzet doen wij het volgende; 

Bij een SEO-analyse analyseren de huidige staat van de website, zowel technisch als inhoudelijk. De nulmeting.

Hoe presteert jouw site qua opmaak, structuur, inhoud, snelheid en wat kan beter?

Hieruit volgt een SEO advies. We adviseren je welke stappen je kunt nemen om bij jouw doelen te komen. Het zijn vaak grote projecten als je het goed wilt doen. Maar SEO kan stapsgewijs uitgevoerd worden, of zover als jij dat wilt.

We garanderen dat het nuttig is.

Website optimalisatie

Bij website optimalisatie draait alles om de bezoeker.
Ook hier starten we met een analyse. Deze analyse doen we vanuit het marketing perspectief.

Denk hierbij aan punten als:

  • Biedt jij jouw bezoekers wat ze willen zien?
  • Hoe is de gebruikerservaring? De ‘user experience’ (of UX).
  • Begeleid je jouw mogelijke klanten op de juiste manier door de site heen? (Customer journey)
  • Waarom komen bezoekers naar jouw site? En wat vinden ze vervolgens op de site?
  • Sluit jouw website aan bij de wensen die jij voor jouw bedrijf hebt?
  • Hoe gaan we de conversie van jouw website verbeteren zodat je meer aanvragen of verkopen krijgt.

Van analyse naar uitvoering

Na het onderzoek komt de uitvoering. Hierin heb je zelf de keuze of je dit door ons wilt laten uitvoeren, of door een eigen websitebouwer.

Uitvoering door eigen websitebouwer

Als je de resultaten van het onderzoek wilt laten uitvoeren door een eigen website bouwer dan maken wij de analyse netjes op.
Deze kun je dan overhandigen aan jouw websitebouwer die aanbevelingen uit het onderzoek kan gaan uitvoeren.
Optimalisatie hangt sterk samen met de uitvoering. Design en plaatsing van knoppen is aan de uitvoerder. Verzeker jezelf er dus van dat jouw huidige bouwer weet wat hij doet op dit gebied.

Uitvoering door Marketing Spectrum

Vanuit onze analyse optimaliseren wij jouw website. Het resultaat van de site zal hierdoor gaan stijgen, en jij ervaart dit doordat je meer verkoopt of meer aanvragen krijgt. Als wij de uitvoering doen melden wij jouw site ook aan bij diverse zoekmachines en controleren we periodiek of alles goed loopt.
Zo niet dan lossen we dit op.

Heeft website optimalisatie nut?

Wij willen marketing bedrijven met integriteit. En daar hoort bij dat we het eerlijke verhaal vertellen.
Het korte antwoord; ja, de optimalisaties kunnen enorm veel nut hebben.

Een groot aandeel van de ondernemers heeft geen idee hoeveel websitebezoeken ze hebben. En dan hebben we het zelfs over middelgrote organisaties met behoorlijke omzetten. Laat staan dat ze de data van de site gebruiken. Zelfs bij marketing bureau’s is het maar de vraag of ze dit kunnen!
Inzicht in jouw websitebezoek biedt inzicht in verbeteringen. Deze verbeteringen leiden tot een beter online resultaat.

Het verschil tussen 20 bezoeken of 200 bezoeken per dag gaat nog steeds een serieuze impact op jouw bedrijf maken.
En we hebben er al even naar verwezen, maar dan komt het volgende puzzelstuk. De conversie.

Conversie – de heilige graal van online resultaat.

Dat jouw site bezocht wordt is uiteraard enorm belangrijk. Een winkel die geen klanten krijgt zal sowieso niets verkopen.
Maar wat heb jij liever? Dagelijks 100 bezoekers waarvan 1 bezoeker iets koopt, of dagelijks 50 bezoekers waarvan 2 bezoekers iets kopen?

Stel je krijgt gemiddeld gezien 2 aanvragen per 100 bezoekers. Dan is jouw conversiepercentage 2%.
Ontvang je 200 bezoekers, mag je dus 4 aanvragen verwachten.

Maar stel nou dat je niet 2 aanvragen, maar 5 aanvragen per 100 bezoekers krijgt?
Dat is waar website optimalisatie om draait. Wij online marketeers noemen dit conversiepercentage.

En dit conversiepercentage beïnvloeden we door de site aan te passen. Op het moment dat we dan 200 bezoekers krijgen, verwachten we al 10 aanvragen.
Daar moeten we zonder conversieoptimalisatie zo’n 500 bezoekers voor aantrekken!

Ons advies is dan ook vrij simpel; wil je groeien – kies dan voor SEO én voor website optimalisatie! 

Gratis website check

Voordat we ons inzetten voor klanten, checken we eerst de website.

We willen eerst weten of onze diensten iets gaan toevoegen voor jou als ondernemer.
Zo niet; dan vertellen we dat gewoon. 

Wil jij weten of we jouw site kunnen verbeteren? Vraag dan de gratis check aan. Dan weet je direct waar je aan toe bent.

 

Contact opnemen

Lijkt het je interessant? Neem dan eens contact op. Gewoon vrijblijvend.
Het maakt niet uit of je nou liever belt, mailt, appt of direct via de site en bericht stuurt.
Wij reageren altijd snel.

Bel ons

App ons

Mail ons

Bel ons

+31(0)6 237 69 684

App ons

+31(0)6 237 69 684

Inschrijven nieuwsbrief

iPhone

Lorem ipsum dolor sit amet

MacBook

Sed do eiusmod tempor incididunt

iPad

Tempor incididunt ut labore et dolore

Ok in 10 seconden!

Het is als ondernemer best moeilijk om je te onderscheiden. Maar op online gebied liggen volop kansen. Met Marketing Spectrum als jouw internetpartner haal je de specialist in online marketing én professionele websites in huis. 

Hier zijn we allemaal goed in

  • SEO
  • SEA
  • Website design
  • Conversie optimalisatie
  • Data analyse
  • Marketing Strategie
  • Content marketing
  • Social Media advertisement