Er is geen 'of'. Een website kan veel bezoek krijgen, als je mailbox of telefoon stil blijven heb je er weinig aan. Je wil dat de site resultaat genereert.
Een website kan razendsnel zijn met een prachtig ontwerp en een echte conversiemachine zijn. Maar als je amper bezoekers krijgt genereer je alsnog een matig resultaat.
Een succesvolle website moet dus zowel veel bezoek aantrekken, bezoekers een snelle en goede ervaring bieden én ze overtuigen om contact op te nemen. Pas als een bezoeker een lead wordt heb je er wat aan.
Website optimalisatie is een onderdeel van conversie optimalisatie. Deze laatste is echt gericht op het inrichten van de website zodat bezoekers contact opnemen of producten kopen.
Website optimalisatie draait om meer. Het draait om de techniek en om de ervaring en de beleving van bezoekers (UI/UX).
Hoe ziet de bezoeker de site? Waar is jouw potentiële klant naar op zoek en hoe makkelijk is dat te vinden? We zorgen dat zowel de bezoekers als de zoekmachines zo goed mogelijk bediend worden. Zo gaan we voor meer bezoek en meer resultaat.
Het volledige proces van analyse tot uitvoering of advies.
Om jouw website te optimaliseren onderzoeken we de site met verschillende tools, apparaten en met kennis van optimalisatie. De uitvoering kunnen we vaak ook verzorgen, afhankelijk waar de site mee gemaakt is.
Als je al een webdeveloper hebt kunnen we een technisch en inhoudelijk rapport opstellen dat je developer uit kan voeren. Je kunt daarbij kiezen voor een quick-win scan (goedkoop) zodat je de simpele verbeteringen meteen kunt doorvoeren, of we kunnen diep in de data duiken en een uitvoerig onderzoek uitvoeren.
Met een onderzoek maken we zichtbaar waar je bezoekers tegenaan lopen en waar het verbeterpotentieel ligt. Als dit aansluit bij je bedrijfsdoelen kun je de adviezen uitvoeren. Wijkt het af, dan kunnen we je marketing strategie bekijken. Welke kant wil je met je bedrijf op en hoe sluiten we de website daarop aan.
Tijdens de probleem analyse maak we kennis met jou en je bedrijf. Wat wil je bereiken en wat is de huidige status. We onderzoeken de website met verschillende tools en analyseren de statistieken. In deze fase sporen we de problemen van de site op en maken een priolijst van mogelijke verbeterpunten.
Nadat we de prioriteiten hebben besproken beslis je welke problemen je aan wil pakken. Dit kan van simpele aanpassingen gaan tot een volledig redesign met beter teksten en semantische opmaak. Aan jou of je het door ons wilt laten uitvoeren, of een plan wil dat de website beheerder kan uitvoeren.
Wij adviseren altijd een PDCA cyclus. Altijd blijven monitoren of de aanpassingen gewenste resultaten bieden dus. Ingrijpende SEO wijzigingen vergen tijd voor Google herindexeert en/of je verschil in ranking ziet. Aanpassingen qua conversie moet je nauwkeurig meten.
Door te blijven monitoren hoe goed de oplossingen werken en bij te sturen waar we kansen zien gaan we voor het maximale resultaat.
Ben je niet echt tevreden met het resultaat van jouw website maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Bel of mail ons dan gewoon eens.
Je hoeft geen opdringerig salesverhaal te verwachten. We houden meer van een fijn contact door kwaliteit en hoge service te bieden.