"If you want to change the world, find someone to paddle with you."

William H. McRaven

Oprichting Marketing Spectrum

Na ruim 10 jaar ervaring opgedaan te hebben bij als online marketing specialist voor (zeer) grote organisaties besloot ik om mijn gevoel te volgen, en een eigen bedrijf op te starten. 

Ik had al langer een droom om een eigen bedrijf op te zetten, waarbij ik bedrijfskeuzes zou kunnen maken die voldoen aan mijn persoonlijke waarden. Maar ook had ik het gevoel dat ik meer toe wilde voegen aan de wereld dan mogelijk was als medewerker van zulke grote organisaties.

Ik studeerde af als BBA in Marketing aan ‘Breda University’, en mocht als marketeer werken voor Dutch FilmWorks en Bosch. Daarna leerde ik online marketing binnen een softwarebedrijf, volgde mijn passie voor auto’s als online marketeer in de autowereld, en ging vanuit daar werken als online marketing specialist in de zorg. Online marketing was mijn vak, maar ik miste hierin de energie die ik krijg van het één op één helpen van anderen. En niet onbelangrijk, mijn passie voor webdesign. 

In januari 2019 ging ik mij volledig voorbereiden voor de start van Marketing Spectrum, en in mei 2019 schreef ik Marketing Spectrum officieel in.

Michael Maximus - Eigenaar Marketing Spectrum

Michaël Maximus

Over Marketing Spectrum

De bedrijfsnaam Marketing Spectrum is gekozen omdat deze de lading van wat ik wilde doen het beste dekte. Ik werkte vaak samen met diverse bureau’s, ieder met een eigen specialiteit. Maar hoe fijn zou het zijn als je als klant maar één partij nodig hebt voor alles wat je online doet?

Hoe fijn is het als de website gebouwd wordt met kennis van online marketing, en de juiste bedrijfskeuzes hier direct direct toegepast worden?

Ik heb er altijd voor gekozen om me juist toe te leggen op het gehele spectrum van Marketing en online marketing. Eerst omdat ik marketing enorm interessant vind, maar ook omdat ik me als HB’er nooit op één taak toe wilde leggen. 

Om online marketing écht goed uit te voeren, is kennis van bedrijfskunde, algemene marketing, cijfers en data, het internet, websitetechniek, psychologie én design nodig. Het hele spectrum dus.

 

Missie en visie

De eerste vraag bij een opzetten van Marketing Spectrum was hoe marketing bij ging dragen aan een betere wereld. 
Wat was het bestaansrecht van Marketing Spectrum?

Dit heeft geleid tot een heldere missie en visie die mijn drang om waarde toe te voegen kon vervullen.

Marketing Spectrum heeft als missie om het groeiende MKB te helpen bij het behalen van hun doelen door ze aan de hand te nemen en online te professionaliseren.

De visie is om Marketing Spectrum door te laten groeien naar een krachtige organisatie die vrijwillig marketing slagkracht kan bieden aan organisaties die het goed voor hebben met mens, dier en natuur.

Toekomstige waarde

Kennis, ervaring en passie zijn gereedschappen, maar geen bewijs.
Om deze organisatie te worden, heeft Marketing Spectrum het succes van zijn klanten nodig.

Ik noem dat ‘gedragen worden door het succes van onze klanten’.
Door uitmuntende service en kwaliteit te bieden wil ik de klanten van Marketing Spectrum succesvol en gelukkig maken.
Niet alleen help ik mijn klanten hiermee écht vooruit, o
ok bewijs ik zo dat Marketing Spectrum van meerwaarde is. 

Marketing Spectrum kan zo doorgroeien zodat er meer slagkracht en tijd ontstaat.
Vrije tijd kun je overal instoppen, maar ik wil die tijd inzetten voor de prachtige wereld en samenleving waar ik in geloof.