Online adverteren - Marketing Spectrum

Online adverteren

Waar creativiteit, kennis & vakmanschap samenkomen

5 redenen om
online te adverteren

1

Bereik jouw doelgroep waar en wanneer jij wilt.

Online advertenties zijn serieus goed te targetten. Omdat we allemaal zoveel online delen, kun je jouw doelgroep zeer gericht benaderen. Precies waar en wanneer je ze wilt bereiken.

2

Direct meer bezoekers op jouw website

Online adverteren geeft direct resultaat. Bezoekers vanaf de eerste dag. 
Dit in tegenstelling tot SEO, waar resultaten gewoon langer op zich laten wachten.

3

Betaal alleen voor echte bezoekers

Met ‘pay per click’ betaal je alleen voor daadwerkelijke clicks op jouw advertenties.
En je bepaalt zelf wat een bezoek jou mag kosten.

4

Zeer nauwkeurig meetbaar

Exacte cijfers. In tegenstelling tot offline adverteren meten we precies hoeveel bezoekers je hebt ontvangen.
Als we dit koppelen aan de conversies & verkopen geeft dit een nauwkeurige ROI.

5

Lage kosten

Adverteren kan al vanaf € 5,- per dag. De maximale kosten voor een click bepaal je zelf.
Je hebt dus precies in de hand hoe je jouw budget verdeelt.

“Als je het correct inzet levert online adverteren een goed resultaat. 
Doe je het verkeerd dan is het pure geldverspilling.”

Wat doet Marketing Spectrum voor jou?

Creatie van jouw advertentiemateriaal

Online zetten van de advertenties

Nauwkeurige monitoring van kosten

Opvolging en verbetering van de resultaten

Gespecialiseerde kennis van online adverteren

Starten met online adverteren?

We staan klaar om alles uit handen te nemen.
Bel of mail ons vrijblijvend eens voor de mogelijkheden. 

+31(0)6 237 69 684

+31(0)6 237 69 684

Voordelen van uitbesteden

  • Professionele advertenties
  • Scherp oog op kosten & resultaten
  • Gebruik onze online marketing kennis
  • Inzetten op de juiste platforms
  • Zeer gerichte targetting

Uitgebreide informatie online adverteren

Mogelijkheden van online adverteren

Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden om online te adverteren.
Daarom is het altijd belangrijk om eerst goed in kaart te brengen waarom je wilt gaan adverteren. Jouw doel.

Dit doel gaan we samen in kaart brengen.
Voorbeelden van doelen die je kunt hebben:

  • Meer websitebezoek aantrekken
  • Merkbekendheid
  • Verkopen van specifieke producten 
  • Sterke concurrenten

Beste plaats om online te adverteren

Net zoals er verschillende redenen zijn om te adverteren, zijn er ook verschillende plaatsen aan te wijzen als jouw beste plaats om online te adverteren.
Jouw doel & doelgroep zijn hier leidend in.

Voorbeeld; jij hebt een product dat vooral heel mooi is, en waarbij veel emotie betrokken is. Wie het ziet wil het hebben, maar mensen zijn er vaak niet specifiek naar op zoek. Op dat moment wil je vraag gaan creëren zoals dat in de marketing heet. Je kunt je voorstellen dat een afbeelding of korte video gericht op jouw doelgroep op Social Media veel meer effect heeft dan een platte tekst in de zoekmachines. Een goed voorbeeld hiervan is een nieuwe auto. Niet de meest slimme investering, maar als je ‘m ziet, wil je ‘m eigenlijk wel hebben.

Andersom kunnen mensen specifiek op zoek zijn naar het soort dienst of product dat jij aanbiedt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan juridische hulp. De keuze moet snel gemaakt worden want het probleem moet snel aangepakt worden. Zij vragen het aan Google, en jij zorgt dat Google ze naar jouw site wijst in ruil voor een kleine vergoeding. Deze mensen vragen het en jij biedt het aan. Simpeler dan dat wordt marketing niet.

Wat kost online adverteren?

We zouden je hier graag gewoon een prijs willen geven. Maar dat is simpelweg niet mogelijk.

We moeten eerst terug naar de basis. Wat was het doel?
Ook hier zijn namelijk veel verschillen te benoemen. Wil je betalen voor het aantal mensen dat jouw advertentie zien? Dan betaal je per 1000 views.

Bijvoorbeeld €5,- per 1000 views. Vergelijk dit met adverteren in een krant. Een krant verkoopt advertenties en baseert de advertentiekosten op het aantal mensen dat de krant ontvangt, het soort advertentie en de locatie van jouw advertentie.

Denk je dat iedereen die de krant op de mat krijgt de advertentie ook daadwerkelijk ziet? Uiteraard niet. Zo werkt dat online ook bij deze vorm van adverteren. Je betaalt voor de views die de pagina waar jij op staat ontvangt, niet voor het aantal personen dat jouw advertentie daadwerkelijk ziet. Als niemand op jouw advertentie klikt (of jouw advertentie ziet!), ben je nog steeds €5,- kwijt. Daar staat tegenover dat jouw advertentie wel bij 1000 websitebezoeken in beeld is geweest. Klikken er 10 van die 1000, dan kost het je nog steeds €5,-. Een leuke manier, die zeker interessant kan zijn, maar ook heel snel heel duur kan worden zonder dat resultaat gegarandeerd is.

Als de website 100.000 bezoeken per dag ontvangt, kost het in dit voorbeeld dus €500,- om er één dag te staan. Tel daar de ontwikkelingskosten van het advertentiemateriaal bij op, en we gaan al snel naar bedragen met 3 nullen, waarbij geen enkel resultaat gegarandeerd is. Is het dan altijd verkeerd om te betalen voor views? Nee, wederom is het doel leidend, gevolgd door eerdere resultaten van de plaats waar je adverteert en de advertentie waarmee je adverteert. De ene advertentie kost je geld, de andere levert je geld op.

Betalen per websitebezoeker (PPC)

Een tweede manier van adverteren is om te betalen per klik op jouw advertentie. Het voordeel hiervan is dat je een direct resultaat koopt. 

Jij betaalt bijvoorbeeld €0,40 voor een bezoeker op jouw website. Als we weten wat de conversie op jouw website is, kunnen we uitrekenen bij hoeveel bezoekers (kliks) je gemiddeld een verkoop of aanvraag krijgt. 

Reken daar de gemiddelde winst van een aanvraag of verkoop bij uit, en je kunt cijfermatig een winstgevend verkoopkanaal op gaan bouwen. Als je vervolgens de conversie van jouw website gaat verhogen, gaan jouw advertentiekosten omlaag terwijl je hetzelfde betaald. 

Die zin lijkt vreemd, maar zo werkt het echt. Je krijgt namelijk meer verkopen of aanvragen, voor hetzelfde geld.

Dus eigenlijk is online adverteren altijd winstgevend?

Nee.
Waar het ene bedrijf op medium x succesvol is, kan het voor een ander bedrijf alleen maar geld kosten zonder dat het wat oplevert.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op kennis van het onderwerp, van het doel, van de doelgroep, de advertentie en de kosten. Nauwlettend in de gaten houden hoe advertenties presteren en zaken bijsturen of aanpassen. Spelen met de advertentiekosten en spelen met de advertentie inhoud.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op inlevend vermogen, psychologie,  sturen op statistieken en sturen op conversies. Het mooie van online adverteren is dat jij kiest op welke manier je dit wilt doen. Simpel beginnen en een aantal advertenties online zetten kan namelijk ook gewoon!

Raadt Marketing Spectrum online adverteren aan?

Ja.
Online adverteren is dé manier om snel en gericht jouw doelgroep te bereiken.

Google, of beter gezegd Google’s moederbedrijf Alphabet, behaalde vorig jaar zo’n 27 miljard euro omzet door advertenties. Laat we dat even uitschrijven. €27.000.000.000,- omzet in één jaar. Dat is meer dan 3 miljoen euro per uur! Facebook Ads schreef vorig jaar zelfs een hogere winst.
Zou online adverteren zoveel toegepast worden als het de adverteerders niets opleverde?

Ook wij hebben vooral positieve ervaringen met adverteren. Maar we zien het ook vaak fout toegepast worden.
Het is essentieel dat je weet wat je doet. Dat je advertenties, maar ook de landingspagina’s ‘kloppen’. 

Hoe specifieker we de advertenties kunnen richten op jouw doelgroep, hoe waarschijnlijker het is dat ook jij winst gaat maken dankzij online adverteren.

Vrijblijvend meer informatie

We hopen dat we je hiermee een beetje wegwijs hebben gemaakt in de wereld van online adverteren. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat we deze tekst nog wel tien keer langer zouden kunnen maken.

Ben je na al deze informatie geïnspireerd geraakt om met online adverteren aan de gang wilt gaan, neem dan eens contact met ons op.
We kunnen je vrijblijvend voorzien van advies en daarnaast zetten we graag alles voor je op.

Van de adviesgesprekken om tot jouw ideale doelgroep te komen, tot de juiste zoekwoorden. Van opmaken van visuele advertenties tot het plaatsen en volgen van de advertenties zelf. Eén partner voor het gehele proces die weet wat hij doet. Dat werkt wel zo makkelijk.

Bel ons

+31(0)6 237 69 684

App ons

+31(0)6 237 69 684

Inschrijven nieuwsbrief

iPhone

Lorem ipsum dolor sit amet

MacBook

Sed do eiusmod tempor incididunt

iPad

Tempor incididunt ut labore et dolore

Ok in 10 seconden!

Het is als ondernemer best moeilijk om je te onderscheiden. Maar op online gebied liggen volop kansen. Met Marketing Spectrum als jouw internetpartner haal je de specialist in online marketing én professionele websites in huis. 

Hier zijn we allemaal goed in

  • SEO
  • SEA
  • Website design
  • Conversie optimalisatie
  • Data analyse
  • Marketing Strategie
  • Content marketing
  • Social Media advertisement