Online adverteren - Marketing Spectrum

Online adverteren

Wordt zichtbaar voor je nieuwe klanten

Jij biedt wat jouw nieuwe klanten nodig hebben.

Maar wat als ze jou niet weten te vinden?

5 redenen om online te adverteren

1

Bereik je doelgroep waar en wanneer je wilt.

Online advertenties zijn zeer goed te targetten, zodat je alleen jouw doelgroep benaderd.
Precies waar en wanneer je ze wilt bereiken.

2

Direct meer bezoekers

Online adverteren geeft direct resultaat. Bezoekers vanaf de eerste dag. 
Dit in tegenstelling tot SEO, waar resultaten gewoon langer op zich laten wachten.

3

Betaal alleen voor echte bezoekers

Met ‘pay per click’ betaal je alleen voor daadwerkelijke clicks op jouw advertenties.
En je bepaalt zelf wat een websitebezoek of telefoontje je mag kosten.

4

Zeer nauwkeurig meetbaar

Exacte cijfers. In tegenstelling tot offline adverteren meten we precies hoeveel bezoekers je hebt ontvangen.
Of je advertenties goed werken, en wat de resultaten zijn.
Is jouw ROI goed genoeg?

5

Lage kosten

Adverteren kan al vanaf € 5,- per dag. De maximale kosten voor een click bepaal je zelf.
Je hebt dus precies in de hand hoe je jouw budget verdeelt.

Wat doet Marketing Spectrum voor jou?

Creatie van uw advertentiemateriaal

Online zetten van de advertenties

Nauwkeurige monitoring van kosten

Opvolging en verbetering van de resultaten

Gespecialiseerde kennis van online adverteren

Interesse in online adverteren?

We adviseren je dolgraag over de mogelijkheden voor jouw specifieke situatie en wensen.
Contact opnemen is uiteraard geheel vrijblijvend maar kan wel leiden tot serieuze winst voor je bedrijf. 

Uitgebreide informatie online adverteren

Voordat je overgaat tot online adverteren is het natuurlijk erg fijn om te weten waar je allemaal aan kunt denken.
We leggen het haarfijn uit in onderstaande informatie.

Mogelijkheden van online adverteren

Er zijn heel veel mogelijkheden om online te adverteren.
Daarom is het altijd belangrijk om eerst goed in kaart te brengen waarom je wilt gaan adverteren. Wat zijn jouw doelen?

Als we jouw advertenties gaan doen brengen we deze doelen samen in kaart.
Voorbeelden van doelen die je kunt hebben:

  • Meer websitebezoek aantrekken
  • Merkbekendheid
  • Verkopen van specifieke producten 
  • Kliks pakken die anders naar je concurrenten gaan

Beste plaats om online te adverteren

Net zoals er verschillende redenen zijn om te adverteren, zijn er ook verschillende plaatsen aan te wijzen als jouw beste plaats om online te adverteren.
De doelen & doelgroep(en) zijn hier leidend in.

Voorbeeld; je heeft een product dat vooral heel mooi is, en waarbij veel emotie betrokken is. Wie het ziet wil het hebben, maar mensen zijn er vaak niet specifiek naar op zoek. Op dat moment wil je vraag gaan creëren. Je kunt je voorstellen dat een afbeelding of korte video gericht op jouw doelgroep op social media veel meer effect heeft dan een advertentie in Google. Een goed voorbeeld hiervan is een nieuwe auto.
Niet de meest slimme investering, maar als je ‘m ziet rijden, wil je ‘m eigenlijk ook wel hebben.

Andersom kunnen mensen specifiek op zoek zijn naar het soort dienst of product dat jij aanbiedt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan juridische hulp. De keuze moet snel gemaakt worden want het probleem moet snel aangepakt worden. Zij zoeken in Google, en jij zorgt dat Google ze naar jouw site wijst in ruil voor een kleine vergoeding. Deze mensen vragen het en jij zorgt dat ze je vinden.

Wat kost online adverteren?

Minder dan ergens anders. Ons uurtarief is namelijk maar 65,- euro.

“Dan zijn jullie vast niet zo goed”.

Onze resultaten hebben ons nog nooit in de steek gelaten. En we zijn er al 10 jaar mee bezig. Dan andere partijen €130,- per uur vragen betekent niet dat ze beter zijn. Wat maakt dat de prijs een kwaliteitsindicator is?

Dat betekent dat je hier een onterechte prijsperceptie aan toekent. Niet leuk om te horen, dat snappen we. Maar zo werken wij mensen nou eenmaal.


We zouden je hier graag gewoon een prijs willen geven. Maar dat is simpelweg niet mogelijk.
Wel als we jou een keer gesproken hebben.

Betalen per websitebezoeker (PPC)

Onze voorkeur van adverteren is om te betalen per klik op je advertentie. Het voordeel hiervan is dat je een direct resultaat koopt. 

Je betaalt bijvoorbeeld €0,60 voor een bezoeker op jouw website. Als we weten wat de conversie op jouw website is, kunnen we uitrekenen hoeveel bezoekers (kliks) je gemiddeld nodig hebt voor een verkoop of aanvraag. 

Reken daar de gemiddelde winst van een aanvraag of verkoop bij uit, en je kunt cijfermatig een winstgevend verkoopkanaal op gaan bouwen. Als je vervolgens de conversie van je website gaat verhogen, gaan investeringen in advertenties dus meer opleveren.

Dus online adverteren is altijd winstgevend?

Nee.
Waar het ene bedrijf op medium x succesvol is, kan het voor een ander bedrijf alleen maar geld kosten zonder dat het veel oplevert.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op kennis van het onderwerp, van het doel, van de doelgroep, de advertentie en de kosten. Nauwlettend in de gaten houden hoe advertenties presteren en zaken bijsturen of aanpassen. Spelen met de advertentiekosten en spelen met de advertentie inhoud.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op inlevend vermogen, psychologie, sturen op statistieken en sturen op conversies.
En zelfs ervaren online marketeers komen soms voor verrassingen te staan.

Raadt Marketing Spectrum online adverteren aan?

Absoluut.
Online adverteren is dé manier om snel en zeer gericht jouw doelgroep te bereiken.

Google, of beter gezegd Google’s moederbedrijf Alphabet, behaalde vorig jaar zo’n 27 miljard euro omzet door advertenties. Dat is meer dan 3 miljoen euro per uur. Facebook Ads schreef vorig jaar zelfs een hogere winst.
Zou online adverteren zoveel toegepast worden als het de adverteerders niets opleverde?

Ook wij hebben vooral positieve ervaringen met adverteren. Maar zien het ook vaak fout toegepast worden.
Het is essentieel dat je weet wat je doet. Dat de advertenties, maar ook de landingspagina’s ‘kloppen’.

Hoe specifieker we de advertenties kunnen richten op jouw doelgroep, hoe waarschijnlijker het is dat ook jij winst gaat maken dankzij online adverteren.

Vrijblijvend meer informatie

We hopen dat we je een beetje wegwijs hebben gemaakt in de wereld van online adverteren. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat we deze tekst nog wel tien keer langer zouden kunnen maken.

Bent je na al deze informatie geïnteresseerd geraakt om met online adverteren te starten, neem dan gerust contact met ons op.
We voorzien je vrijblijvend van advies en daarnaast voeren we alles graag voor je uit.

Van de adviesgesprekken om tot jouw ideale doelgroep te komen, tot de juiste zoekwoorden. Van opmaak van visuele advertenties tot het plaatsen en volgen van de advertenties zelf. Eén partner voor het gehele proces die weet hoe het moet. Dat werkt wel zo makkelijk.