phones with online advertising platforms

Online adverteren

U biedt wat uw nieuwe klanten nodig hebben. Maar uw website is niet zo goed vindbaar, of uw concurrentie kaapt uw websitebezoekers weg. SEO is een intensief en lang traject waarbij resultaten pas later zichtbaar worden. Online adverteren kost geld per bezoeker.

Maar wat als het meer oplevert dan dat het kost?

“Stopping advertising to save money is like stopping your watch to save time.”

In het kort

Wat is online adverteren?

Online adverteren is de promotie van uw product of dienst op het internet. Bijvoorbeeld door Google Ads zodat uw zoekadvertentie zichtbaar is voor mensen die zoeken op de keywords waarop u gevonden wilt worden. Ook adverteren op Social Media hoort hier, waarbij we de advertentie richten aan de mensen die aansluiten bij uw doelgroep.

Laptop with Google Ads
Close up figuring out data for online marketing strategy

Online adverteren met direct resultaat

Online adverteren werkt direct. Om goed te adverteren is voorbereidingswerk zoals onderzoek en de opmaak van advertenties nodig. Zodra de advertenties ‘aangezet’ worden werken ze. 

U kunt dus rekening houden met direct resultaat. U betaalt bij Pay Per Click alleen voor daadwerkelijke clicks. Iedere keer dat u moet betalen krijgt u daar dus ook een websitebezoeker voor terug.

Bedenk daar een goede website bij die veel bezoek omzet in mogelijke klanten en de ‘online advertentie’-machine is in gang gezet.

Wat kan Marketing Spectrum voor mij betekenen?

Online adverteren uitbesteden aan Marketing Spectrum

Er is een goede manier en een verkeerde manier om online te adverteren. Zo kunt u ervoor kiezen om ergens advertenties te laten maken en ze online te laten zetten. Dit is de snelste manier om online te gaan maar biedt zelden een goed resultaat. Bij Marketing Spectrum weten we dat online adverteren een investering is. En een investering hoort geld op te leveren. 

We zorgen dat uw advertenties een zo groot mogelijke kans op winst geven door te starten we met een vooronderzoek naar zoekwoorden en uw concurrenten. Door slim te adverteren kunnen we namelijk veel geld besparen voor hetzelfde resultaat. Vervolgens maken we de advertenties op en schrijven de teksten, alles afgestemd op uw doelgroep. Als de advertenties eenmaal scherp getarget online staan monitoren we de resultaten voor u en sturen bij waar nodig. Alles om het maximale uit uw budget te halen. We verzorgen uw Google Ads (AdWords) en Social Media Ads daarmee van idee tot design en van targetting tot monitoring.

Onze werkwijze

01

Kennis & inzicht

Nadat we kennis hebben gemaakt vertelt u ons uw wensen. Uw redenen om te adverteren en wat u wilt bereiken. Wij duiken met een vlot onderzoek in uw branche. Wie zijn uw concurrenten, wat zijn slimme manieren om te adverteren. En komen met een plan.

Inzicht & kennis

koffie notebook en laptop op tafel
man working on computer with google ads and designing ads on second screen
02

Ontwerp & copywriting

Nadat het plan is besproken en goedgekeurd starten we met het ontwerpen en schrijven van de advertenties. Van grafisch ontwerp tot uitgebreide SEA campagnes. Met gebruik van landingspagina’s of rechtstreeks op de website gericht. 

Voor de website zelf doen we ook aanbevelingen als dat nodig is.

Design & voorbereiding

03

targetting & bijsturen

We richten de advertenties zeer nauwkeurig op uw doelgroep. De resultaten bepalen het succes. Het is dan ook onmisbaar om de resultaten te meten en te bekijken wat werkt en wat beter kan. We sturen in overleg bij waar we betere resultaten verwachten te kunnen halen. Zo maken we de inzet van advertenties efficiënter.

Controle & begeleiding

Google ads on a laptop screen - COPYRIGHT MARKETING SPECTRUM

Contact rondom online adverteren

We horen graag wat uw vragen zijn over online adverteren. 

Wat uw vraag ook is, u mag een goed advies verwachten.

Veelgestelde vragen over online adverteren

We hebben een aantal veelgestelde vragen over online adverteren voor u uitgewerkt.

U kunt adverteren via zoekmachines, Social Media en via websites die iets te maken hebben met uw branche. Dat kan met tekstadvertenties maken, statische of dynamische advertenties of video advertenties. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om online te adverteren.

Daarom is het altijd belangrijk om eerst goed in kaart te brengen waarom u wilt gaan adverteren. Wat zijn uw doelen?

  • Meer websitebezoek aantrekken?
  • Merkbekendheid?
  • Verkopen van specifieke producten?
  • Bezoekers aantrekken die anders naar uw concurrenten gaan?

Net zoals er verschillende redenen zijn om te adverteren, zijn er ook verschillende plaatsen aan te wijzen als uw beste plaats om online te adverteren. De doelen & doelgroep(en) zijn hier leidend in.

Voorbeeld; u heeft een product dat vooral erg mooi is, en waarbij veel emotie betrokken is. Wie het ziet wil het hebben, maar mensen zijn er vaak niet specifiek naar op zoek. Op dat moment willen we vraag gaan creëren.

Een goed voorbeeld hiervan is een nieuwe auto. U kunt zich voorstellen dat een afbeelding of korte video gericht op de doelgroep op Social Media hierbij meer effect heeft dan een tekstadvertentie in Google.

We weten dat een auto geen slimme investering is, maar als we ‘m zien rijden, willen we ‘m eigenlijk ook wel hebben.

Andersom kunnen mensen specifiek op zoek zijn naar het soort dienst of product dat u aanbiedt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan juridische hulp. De keuze moet snel gemaakt worden want het probleem moet snel aangepakt worden. Zij zoeken in Google, en u zorgt dat Google ze naar uw site wijst in ruil voor een kleine vergoeding. Deze mensen vragen het en wij zorgen dat ze u vinden.

De kosten bepaalt u grotendeels zelf. U bepaalt of u wilt adverteren op woorden die 5 euro per klik kosten of woorden die 50 cent kosten. U bepaalt welke producten belangrijk zijn. We stellen specifieke looptijd en dagbudgetten op en zo houden we de kosten exact in de hand.

De vraag die u zich kunt stellen is wat online adverteren oplevert. De kosten zijn heel helder te noemen, maar wat zijn de opbrengsten? Dat is namelijk het onderdeel dat bepaalt wat het adverteren kost. Als u zorgt dat de opbrengsten hoger worden dan de kosten dan maakt u er winst op.

Onze voorkeur van adverteren is om te betalen per klik (PPC). Het voordeel hiervan is dat u een direct resultaat koopt. 

U betaalt bijvoorbeeld €0,75 voor een bezoeker op uw website. Als we weten wat de conversie op uw website is, kunnen we uitrekenen hoeveel bezoekers (kliks) u gemiddeld nodig heeft voor een verkoop of aanvraag. 

Reken daar de gemiddelde winst van een aanvraag of verkoop bij uit, en u kunt cijfermatig een winstgevend verkoopkanaal op gaan bouwen. Als we dan de conversie van uw website verhogen, gaan investeringen in advertenties dus nog meer opleveren.

Waar het ene bedrijf op medium x succesvol is, kan het voor een ander bedrijf alleen maar geld kosten zonder dat het veel oplevert.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op kennis van het onderwerp, van het doel, van de doelgroep, de advertentie, de kosten en de baten. Nauwlettend in de gaten houden hoe advertenties presteren en zaken bijsturen of aanpassen. Spelen met de advertentiekosten en spelen met de advertentie inhoud.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op inlevend vermogen, psychologie, sturen op statistieken en sturen op conversies.
En zelfs ervaren online marketeers komen soms voor verrassingen te staan.

We raden het zo sterk aan dat we er zelfs deze pagina voor gebouwd hebben.

 

Online adverteren is dé manier om snel en zeer gericht uw doelgroep te bereiken. Google, of beter gezegd Google’s moederbedrijf Alphabet, behaalde vorig jaar zo’n 27 miljard euro omzet door advertenties. Dat is meer dan 3 miljoen euro per uur. Facebook Ads schreef vorig jaar zelfs een hogere winst. Zouden zoveel mensen kiezen voor online adverteren als het ze niks zou opleveren?

 

Wij hebben vooral positieve ervaringen met adverteren. Maar zien het vaak verkeerd toegepast worden. Dan kan het veel geld kosten zonder dat er ooit echt wat uitkomt. Zonde, want het kan een erg mooi leadkanaal zijn.

Er is altijd meer te vertellen en er zijn altijd specifieke vragen. 

Heeft u vragen over online adverteren? Neem dan eens contact met ons op! We helpen u graag vooruit.