phones with online advertising platforms

Online adverteren

Jij biedt wat jouw nieuwe klanten nodig hebben. Maar jouw website is niet zo goed vindbaar, of jouw concurrentie kaapt al het websitebezoek weg. SEO is een intensief en lang traject waarbij resultaten pas later zichtbaar worden. Online adverteren kost geld per bezoeker.

Maar wat als het meer oplevert dan dat het kost?

Wordt zichtbaar voor je nieuwe klanten

In het kort

Wat is online adverteren?

Online adverteren is de promotie van jouw product of dienst op het internet. Bijvoorbeeld door Google Ads zodat jouw zoekadvertentie zichtbaar is voor mensen die zoeken op keywords die je ingeeft, of door gebruik te maken van advertenties op Social Media bij mensen die aansluiten bij jouw doelgroep.

Laptop with Google Ads
Close up figuring out data for online marketing strategy

Online adverteren met direct resultaat

Online adverteren werkt direct. Om goed te adverteren heb je voorbereidingswerk zoals onderzoek en de opmaak van advertenties. Zodra de advertenties ‘aangezet’ worden werken ze. 

Je kunt dus rekening houden met direct resultaat. Je betaalt bij Pay Per Click alleen voor daadwerkelijke clicks. Iedere keer dat je moet betalen krijg je daar dus ook een websitebezoek voor terug.

Bedenk daar een goede website bij die veel bezoek omzet in mogelijke klanten en de ‘online advertentie’-machine is in gang gezet.

Wat kan Marketing Spectrum voor mij betekenen?

Online adverteren uitbesteden aan Marketing Spectrum

Er is een goede manier en een verkeerde manier om online te adverteren. Zo kun je ervoor kiezen om ergens advertenties te laten maken en ze online te laten zetten. Dit is de snelste manier om online te gaan maar biedt zelden een goed resultaat. Bij Marketing Spectrum zien wij online adverteren als een investering. En een investering hoort geld op te leveren. 

We zorgen dat jouw advertenties een zo groot mogelijke kans op winst geven door te starten we met een vooronderzoek naar zoekwoorden en jouw concurrenten. Door slim te adverteren kun we je namelijk veel geld besparen voor hetzelfde resultaat. Vervolgens maken we de advertenties op en schrijven de teksten, alles afgestemd op jouw doelgroep. Als de advertenties eenmaal scherp getarget online staan monitoren we de resultaten voor je en sturen bij waar nodig. Alles om het maximale uit jouw budget te halen. We verzorgen jouw Google Ads (AdWords) en Social Media Ads daarmee van idee tot design en van targetting tot monitoring.

Onze werkwijze

01

Kennis & inzicht

Nadat we kennis hebben gemaakt vertel je ons jouw wensen. Jouw redenen om te adverteren en wat wil je ermee bereiken. Wij duiken met een vlot onderzoek in jouw branche. Wie zijn je concurrenten, wat zijn slimme manieren om te adverteren. En komen met een plan.

Inzicht & kennis

koffie notebook en laptop op tafel
man working on computer with google ads and designing ads on second screen
02

Ontwerp & copywriting

Nadat het plan is besproken en goedgekeurd starten we met het ontwerpen en schrijven van de advertenties. Van grafisch ontwerp tot uitgebreide SEA campagnes. Met gebruik van landingspagina’s of rechtstreeks op de website gericht. 

Voor de website zelf doen we ook aanbevelingen als dat nodig is.

Design & voorbereiding

03

targetting & bijsturen

We richten de advertenties zeer nauwkeurig op jouw doelgroep. De resultaten bepalen het succes. Het is dan ook onmisbaar om de resultaten te meten en te bekijken wat werkt en wat beter kan. We sturen in overleg bij waar we betere resultaten verwachten te kunnen halen. Zo maken we de inzet van advertenties efficiënter.

Controle & begeleiding

Google ads on a laptop screen - COPYRIGHT MARKETING SPECTRUM

Mogelijkheden bespreken

Een keer samen aan tafel om te praten over jouw online marketing strategie?

We maken graag eens vrijblijvend kennis met je!

Online adverteren

We horen graag wat jouw vragen zijn over online adverteren. Voel je vrij en stuur ons een bericht.

Wat je vraag ook is, je mag een goed advies verwachten.

Veelgestelde vragen over online adverteren

We hebben een aantal veelgestelde vragen over online adverteren voor je op een rijtje gezet.

Je kunt adverteren via zoekmachines en social media. Tekstadvertenties maken, statische advertenties, video advertenties.Adverteren op websites die iets te maken hebben met jouw branche. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om online te adverteren.

 

Daarom is het altijd belangrijk om eerst goed in kaart te brengen waarom je wilt gaan adverteren. Wat zijn jouw doelen?

  • Meer websitebezoek aantrekken?
  • Merkbekendheid?
  • Verkopen van specifieke producten?
  • Kliks pakken die anders naar je concurrenten gaan?

Net zoals er verschillende redenen zijn om te adverteren, zijn er ook verschillende plaatsen aan te wijzen als jouw beste plaats om online te adverteren.
De doelen & doelgroep(en) zijn hier leidend in.

Voorbeeld; je hebt een product dat vooral heel mooi is, en waarbij veel emotie betrokken is. Wie het ziet wil het hebben, maar mensen zijn er vaak niet specifiek naar op zoek. Op dat moment wil je vraag gaan creëren.

 

Een goed voorbeeld hiervan is een nieuwe auto.  Je kunt je voorstellen dat een afbeelding of korte video gericht op jouw doelgroep op social media veel meer effect heeft dan een advertentie in Google.

 

Niet de meest slimme investering, maar als je ‘m ziet rijden, wil je ‘m eigenlijk ook wel hebben.

Andersom kunnen mensen specifiek op zoek zijn naar het soort dienst of product dat jij aanbiedt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan juridische hulp. De keuze moet snel gemaakt worden want het probleem moet snel aangepakt worden. Zij zoeken in Google, en jij zorgt dat Google ze naar jouw site wijst in ruil voor een kleine vergoeding. Deze mensen vragen het en jij zorgt dat ze je vinden.

De kosten bepaal je grotendeels zelf. Jij bepaalt of je wilt adverteren op woorden die € 5,- per klik kosten of woorden die €0,50 kosten. Je bepaalt welke producten belangrijker zijn dan anderen. Je stelt specifieke looptijd en dagbudgetten op en zo houdt je de kosten exact in de hand.

 

De vraag die je je moet stellen is wat online adverteren oplevert. De kosten zijn heel helder te noemen, maar wat zijn de opbrengsten? Dat is namelijk het onderdeel dat bepaalt wat het adverteren kost. Als je zorgt dat de opbrengsten hoger worden dan de kosten dan maak je er winst op.

Onze voorkeur van adverteren is om te betalen per klik op je advertentie. Het voordeel hiervan is dat je een direct resultaat koopt. 

Je betaalt bijvoorbeeld €0,75 voor een bezoeker op jouw website. Als we weten wat de conversie op jouw website is, kunnen we uitrekenen hoeveel bezoekers (kliks) je gemiddeld nodig hebt voor een verkoop of aanvraag. 

Reken daar de gemiddelde winst van een aanvraag of verkoop bij uit, en je kunt cijfermatig een winstgevend verkoopkanaal op gaan bouwen. Als we dan de conversie van je website verhogen, gaan investeringen in advertenties dus nog meer opleveren.

Waar het ene bedrijf op medium x succesvol is, kan het voor een ander bedrijf alleen maar geld kosten zonder dat het veel oplevert.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op kennis van het onderwerp, van het doel, van de doelgroep, de advertentie, de kosten en de baten. Nauwlettend in de gaten houden hoe advertenties presteren en zaken bijsturen of aanpassen. Spelen met de advertentiekosten en spelen met de advertentie inhoud.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op inlevend vermogen, psychologie, sturen op statistieken en sturen op conversies.
En zelfs ervaren online marketeers komen soms voor verrassingen te staan.

We raden het zo sterk aan dat we er zelfs deze pagina voor gebouwd hebben.

 

Online adverteren is dé manier om snel en zeer gericht jouw doelgroep te bereiken. Google, of beter gezegd Google’s moederbedrijf Alphabet, behaalde vorig jaar zo’n 27 miljard euro omzet door advertenties. Dat is meer dan 3 miljoen euro per uur. Facebook Ads schreef vorig jaar zelfs een hogere winst.

 

Wij hebben vooral positieve ervaringen met adverteren. Maar zien het vaak verkeerd toegepast worden. Dan kan het veel geld kosten zonder dat er ooit echt wat uitkomt. Zonde, want het kan een erg mooi leadkanaal zijn.

Bij ons, dus neem gerust contact met ons op!