Online adverteren - Marketing Spectrum

Online adverteren

Wordt zichtbaar voor uw nieuwe klanten

U biedt wat uw nieuwe klanten nodig hebben.

Maar wat als ze u niet weten te vinden?

5 redenen om online te adverteren

1

Bereik uw doelgroep waar en wanneer u wilt.

Online advertenties zijn zeer goed te targetten, zodat u alleen uw doelgroep benaderd.
Precies waar en wanneer u ze wilt bereiken.

2

Direct meer bezoekers op uw website

Online adverteren geeft direct resultaat. Bezoekers vanaf de eerste dag. 
Dit in tegenstelling tot SEO, waar resultaten gewoon langer op zich laten wachten.

3

Betaal alleen voor echte bezoekers

Met ‘pay per click’ betaalt u alleen voor daadwerkelijke clicks op uw advertenties.
En u bepaalt zelf wat een websitebezoek of telefoontje u mag kosten.

4

Zeer nauwkeurig meetbaar

Exacte cijfers. In tegenstelling tot offline adverteren meten we precies hoeveel bezoekers u heeft ontvangen.
Als we dit koppelen aan de conversies & verkopen geeft dit een nauwkeurige ROI.

5

Lage kosten

Adverteren kan al vanaf € 5,- per dag. De maximale kosten voor een click bepaalt u zelf.
U heeft dus precies in de hand hoe u uw budget verdeelt.

Wat doet Marketing Spectrum voor u?

Creatie van uw advertentiemateriaal

Online zetten van de advertenties

Nauwkeurige monitoring van kosten

Opvolging en verbetering van de resultaten

Gespecialiseerde kennis van online adverteren

Interesse in online adverteren?

We adviseren u graag over de mogelijkheden voor uw specifieke situatie en wensen.
Contact opnemen is uiteraard geheel vrijblijvend. 

Uitgebreide informatie online adverteren

Voordat u overgaat tot online adverteren is het natuurlijk erg fijn om te weten waar u allemaal aan kunt denken.
We zeggen bewust ‘kunt denken’, aangezien u erop mag vertrouwen dat wij dit doen als we voor u aan de slag gaan.

Mogelijkheden van online adverteren

Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden om online te adverteren.
Daarom is het altijd belangrijk om eerst goed in kaart te brengen waarom u wilt gaan adverteren. Uw doelen.

Deze doelen gaan we samen in kaart brengen.
Voorbeelden van doelen die u kunt hebben:

  • Meer websitebezoek aantrekken
  • Merkbekendheid
  • Verkopen van specifieke producten 
  • Sterke concurrenten

Beste plaats om online te adverteren

Net zoals er verschillende redenen zijn om te adverteren, zijn er ook verschillende plaatsen aan te wijzen als uw beste plaats om online te adverteren.
Uw doelen & doelgroep(en) zijn hier leidend in.

Voorbeeld; u heeft een product dat vooral heel mooi is, en waarbij veel emotie betrokken is. Wie het ziet wil het hebben, maar mensen zijn er vaak niet specifiek naar op zoek. Op dat moment wilt u vraag gaan creëren zoals dat in de marketing heet. U kunt zich voorstellen dat een afbeelding of korte video gericht op uw doelgroep op Social Media veel meer effect heeft dan een platte tekst in de zoekmachines. Een goed voorbeeld hiervan is een nieuwe auto. Niet de meest slimme investering, maar als u ‘m ziet, wilt u ‘m eigenlijk wel hebben.

Andersom kunnen mensen specifiek op zoek zijn naar het soort dienst of product dat u aanbiedt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan juridische hulp. De keuze moet snel gemaakt worden want het probleem moet snel aangepakt worden. Zij vragen het aan Google, en u zorgt dat Google ze naar uw site wijst in ruil voor een kleine vergoeding. Deze mensen vragen het en u biedt het zichtbaar aan.

Wat kost online adverteren?

We zouden u hier graag gewoon een prijs willen geven. Maar dat is simpelweg niet mogelijk.

We moeten eerst terug naar de basis. Wat was het doel?
Ook hier zijn namelijk veel verschillen te benoemen. Wilt u betalen voor het aantal mensen dat uw advertentie ziet?

Bijvoorbeeld €5,- per 1000 views. Vergelijk dit met adverteren in een krant. Een krant verkoopt advertenties en baseert de advertentiekosten op het aantal mensen dat de krant ontvangt, het soort advertentie en de locatie van uw advertentie.

Denkt u dat iedereen die de krant op de mat krijgt de advertentie ook daadwerkelijk ziet? Uiteraard niet. Zo werkt dat online ook bij deze vorm van adverteren. U betaalt voor de views die de pagina waar u op staat ontvangt, niet voor het aantal personen dat uw advertentie daadwerkelijk ziet. Als niemand op uw advertentie klikt (of uw advertentie ziet!), bent u nog steeds €5,- kwijt. Daar staat tegenover dat uw advertentie wel bij 1000 websitebezoeken in beeld is geweest. Klikken er 10 van die 1000, dan kost het u nog steeds €5,-. Een leuke manier, die zeker interessant kan zijn, maar ook snel prijzig kan worden zonder dat resultaat gegarandeerd is.

Als de website 100.000 bezoeken per dag ontvangt, kost het in dit voorbeeld dus €500,- om er één dag te staan. Tel daar de ontwikkelingskosten van het advertentiemateriaal bij op, en we gaan al snel naar bedragen met 3 nullen, waarbij geen enkel resultaat gegarandeerd is. Is het dan altijd verkeerd om te betalen voor views? Nee, wederom is het doel leidend, gevolgd door eerdere resultaten van de plaats waar u adverteert en de advertentie waarmee u adverteert. Een matige advertentie kost geld, een goede advertentie levert geld op.

Betalen per websitebezoeker (PPC)

Een tweede manier van adverteren is om te betalen per klik op uw advertentie. Het voordeel hiervan is dat u een direct resultaat koopt. 

U betaalt bijvoorbeeld €0,40 voor een bezoeker op uw website. Als we weten wat de conversie op uw website is, kunnen we uitrekenen hoeveel bezoekers (kliks) u gemiddeld nodig heeft voor een verkoop of aanvraag. 

Reken daar de gemiddelde winst van een aanvraag of verkoop bij uit, en u kunt cijfermatig een winstgevend verkoopkanaal op gaan bouwen. Als u vervolgens de conversie van uw website gaat verhogen, gaan investeringen in advertenties dus meer opleveren.

Dus online adverteren is altijd winstgevend?

Het antwoord hierop is helaas nee.
Waar het ene bedrijf op medium x succesvol is, kan het voor een ander bedrijf alleen maar geld kosten zonder dat het veel oplevert.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op kennis van het onderwerp, van het doel, van de doelgroep, de advertentie en de kosten. Nauwlettend in de gaten houden hoe advertenties presteren en zaken bijsturen of aanpassen. Spelen met de advertentiekosten en spelen met de advertentie inhoud.

Succesvol online adverteren is gebaseerd op inlevend vermogen, psychologie,  sturen op statistieken en sturen op conversies.
En zelfs ervaren Online Marketeers komen soms voor verrassingen te staan.

Raadt Marketing Spectrum online adverteren aan?

Absoluut.
Online adverteren is dé manier om snel en zeer gericht uw doelgroep te bereiken.

Google, of beter gezegd Google’s moederbedrijf Alphabet, behaalde vorig jaar zo’n 27 miljard euro omzet door advertenties. Dat is meer dan 3 miljoen euro per uur! Facebook Ads schreef vorig jaar zelfs een hogere winst.
Zou online adverteren zoveel toegepast worden als het de adverteerders niets opleverde?

Ook wij hebben vooral positieve ervaringen met adverteren. Maar zien het ook vaak fout toegepast worden.
Het is essentieel dat u weet wat u doet. Dat uw advertenties, maar ook de landingspagina’s ‘kloppen’.

Hoe specifieker we de advertenties kunnen richten op uw doelgroep, hoe waarschijnlijker het is dat ook u winst gaat maken dankzij online adverteren.

Vrijblijvend meer informatie

We hopen dat we u hiermee een beetje wegwijs hebben gemaakt in de wereld van online adverteren. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat we deze tekst nog wel tien keer langer zouden kunnen maken.

Bent u na al deze informatie geïnteresseerd geraakt om met online adverteren te starten, neem dan gerust contact met ons op.
We voorzien u vrijblijvend van advies en daarnaast voeren we alles graag voor u uit.

Van de adviesgesprekken om tot uw ideale doelgroep te komen, tot de juiste zoekwoorden. Van opmaak van visuele advertenties tot het plaatsen en volgen van de advertenties zelf. Eén partner voor het gehele proces die weet wat hij doet. Dat werkt wel zo makkelijk.