Conversie optimalisatie

de heilige graal van online marketing.

Dat uw website bezocht wordt is uiteraard enorm belangrijk. 

Maar bezoekersaantallen zijn niet heilig. Wat heeft veel bezoek voor nut als deze bezoekers uiteindelijk geen klant willen worden?

Conversie kort uitgelegd

Bij conversie optimalisatie draait alles om uw bezoeker.
En dan specifiek het omzetten van uw bezoeker in een lead.

Vaak wordt dit aangeduid met een “marketingfunnel”. Het idee hierachter is dat bezoekers via diverse media op uw website komen. Het doel is om bezoekers te begeleiden naar het punt waarbij ze contact opnemen of iets van u kopen. Conversie kan ook zo ingestoken worden zoals wij dit op deze website doen. Wij willen u laten zien wat mogelijk is voor uw bedrijf, en hopen dat u ziet dat wij de kennis hebben om u succesvol te helpen.

Vragen voor conversie optimalisatie;

  • Biedt uw site uw bezoekers wat ze verwachten?
  • Hoe is de ‘user experience’ (UX) en interface (UI)?
  • Wat is de online customer journey van uw bezoekers?
  • Waar kijken mijn bezoekers naar, en waar klikken ze op?
  • Via welke kanalen komen bezoekers naar uw site?
  • Sluit uw website aan bij de wensen die u voor uw bedrijf heeft?

Door de juiste vragen te stellen kunt u al een groot deel van de conversie optimalisatiepunten in kaart brengen. Maar natuurlijk niet alles.

Conversie meetbaar maken

Om verbeteringen te kunnen meten is nodig om de huidige conversie meetbaar te maken. Dit kan aan de hand van doelen en cijfers. Of heel eenvoudig door bezoeken en leads / verkopen tegen elkaar af te zetten.

Conversieratio

Het resultaat van iedere vorm van meetbaarheid is een conversieratio. Hoeveel bezoekers heb ik nodig om een lead te krijgen of een product te verkopen. 

Conversie optimaliseren

Nu we weten wat de huidige conversie is, waar bezoekers naar kijken en wat ze op de site doen kunnen we de conversie gaan optimaliseren. 

Dit doen we door zaken aan te passen en deze weer te blijven testen.

Deze optimalisatie is datagericht, deels ervaring, deels marketing psychologie en deels simpelweg proberen. 

Zo heeft u wellicht wel gehoord van A/B tests, waarbij twee pagina’s tegelijk online zijn. 50% ziet pagina A, 50% ziet pagina B. 

De beste pagina wint. Of beter; levert meer op voor uw bedrijf.

0 %
Conversie Test A
0 %
Conversie Test B

Contact over conversie

U weet nu dat conversie optimalisatie klanten op gaat leveren. 
We weten ook dat u nog veel vragen heeft, en daar helpen we u graag mee vooruit.

Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op. We adviseren u graag over de resultaten die u kunt gaan behalen.