Pons showing the conversion funnel

Conversie optimalisatie

Dat uw website bezocht wordt is uiteraard enorm belangrijk. Maar heeft veel bezoek nut als uw bezoekers uiteindelijk uw website weer verlaten zonder dat u er wat van hoort?

Conversie optimalisatie draait om het verbeteren van de efficiëntie van de website. De website is een bedrijfstool. We zetten een website in om uw bedrijf te ondersteunen.

En dat moet iets opleveren.

Vertel me het verschil tussen websitebezoekers en inkomsten.
Probeer het nog eens voor conversie en inkomsten.

In het kort

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie omvat alle werkzaamheden die bijdragen aan het verhogen van de omzet van de website ten opzichte van het aantal bezoekers dat u ontvangt. Deze omzet is bij bedrijfswebsites gericht op het contact met mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in wat u doet. Verkoopt u online, dan zijn dit uw verkopen.

Close up figuring out data for online marketing strategy

Waarom conversie optimaliseren?

Om de omzet van uw site te verhogen, kunt u investeren in meer websitebezoek. Als 100 bezoeken 2 leads opleveren, dan leveren 1000 bezoeken er ongeveer 20. (2%)

Maar als we het conversiepercentage verhogen naar 4%, dan zijn diezelfde 1000 bezoeken ineens goed voor 40 verkopen.

Dit principe geldt structureel. U heeft minder bezoek nodig voor gelijk resultaat. Als u vervolgens gaat adverteren wordt de investering dus rendabeler. Bij 100.000 bezoeken in een jaar spreken we ineens van een verschil van 2.000 klanten.

Wat kan Marketing Spectrum voor mij betekenen?

Conversie optimalisatie door Marketing Spectrum

Om uw conversie te optimaliseren gebruiken wij verschillende technieken, afhankelijk van hoe goed u het aangepakt wilt hebben. We bekijken de website met verschillende tools en apparaten en gebruiken onze jarenlange kennis en ervaring om verbeteringen te vinden en uit te werken. We stellen technische en inhoudelijke rapporten voor u op en we onderzoeken Customer Journeys. We kunnen quick wins voorstellen en diep in de data duiken. 

Door data analyse maken we duidelijk waar uw bezoekers voor komen, waar ze tegenaan lopen en waar uw verbeterpotentieel ligt.

  • Biedt uw site de bezoekers wat ze verwachten?
  • Hoe is de ‘user experience’ (UX) en interface (UI)?
  • Wat is de online customer journey van uw bezoekers?
  • Waar kijken uw bezoekers naar, en waar klikken ze op? (heatmaps)
  • Via welke kanalen komen bezoekers naar uw site en sluit de ‘belofte’ aan bij uw site?

Onze werkwijze

01

Probleem analyse

Tijdens de probleem analyse maken we kennis met u en uw bedrijf. We bekijken de website met verschillende tools en analyseren de statistieken. In deze fase sporen we de problemen van de website op en maken een prioriteitenlijst van de mogelijke verbeterpunten.

Verkenningsfase

hand showing problem in graph after problem analysis with website conversion
man working on website code
02

Conversie optimaliseren

Nadat we de prioriteiten hebben besproken maken we keuzes welke problemen we aan gaan pakken. Dit kan van een simpele aanpassing in het ontwerp gaan tot een diepgaand onderzoek. We voeren alles voor u uit, of geven u een plan welke door uw eigen sitebeheerder uitgevoerd kan worden.

Oplossen van knelpunten

03

Check & Act

Het verschil in conversie wordt gemonitord. We meten de resultaten en passen zaken aan waar nodig. Zo kan het zijn dat we A/B testen voor u hebben ingezet. Waarbij we meten wat het beste werkt. Door te blijven monitoren hoe goed de oplossingen werken en bij te sturen waar we kansen zien gaan we voor het maximale resultaat.

U ontvangt van ons de management rapportages zodat u inzichtelijk heeft wat de inspanningen u opleveren.

Controle & uitvoering

Man looking at computer screen with charts to show the data analysis of website optimization

Contact over conversie optimalisatie

We horen graag wat uw vragen zijn over conversie optimalisatie en uw online aanwezigheid. 

Wat uw vraag ook is, u mag een goed advies verwachten.