Conversie optimalisatie

de heilige graal van online marketing.

Dat je website bezocht wordt is uiteraard enorm belangrijk. 

Maar bezoekersaantallen zijn niet heilig. Wat heeft veel bezoek voor nut als deze bezoekers uiteindelijk geen klant willen worden?

Conversie kort uitgelegd

Bij conversie optimalisatie draait alles om je bezoekers.
En dan specifiek het omzetten van je bezoekers in leads.

Vaak wordt dit aangeduid met een “marketing funnel”.
Het idee hierachter is dat bezoekers via diverse bronnen op je website komen. Het doel is om de bezoekers te begeleiden naar het punt waarbij ze contact opnemen of iets van je gaan kopen. Conversie kan ook zo ingestoken worden zoals wij dit op deze website doen. Wij willen je laten zien wat mogelijk is voor jouw bedrijf, en willen onze kennis delen zodat bezoekers zien dat wij de partij zijn die ze zochten.

Vragen voor conversie optimalisatie;

  • Biedt jouw site de bezoekers wat ze verwachten?
  • Hoe is de ‘user experience’ (UX) en interface (UI)?
  • Wat is de online customer journey van jouw bezoekers?
  • Waar kijken je bezoekers naar, en waar klikken ze op?
  • Via welke kanalen komen bezoekers naar jouw site?
  • Sluit jouw website aan bij de wensen die je voor jouw bedrijf hebt?

Door de juiste vragen te stellen kunt je al een groot deel van de conversie optimalisatiepunten in kaart brengen. Maar natuurlijk niet alles.

Conversie meetbaar maken

Om verbeteringen te kunnen meten is het nodig om de huidige conversie meetbaar te maken. Dit kan aan de hand van doelen en cijfers. Of heel eenvoudig door bezoeken en leads | verkopen tegen elkaar af te zetten.

Conversieratio

Het resultaat van iedere vorm van meetbaarheid is een conversieratio. Hoeveel bezoekers heb ik nodig om een lead te krijgen of een product te verkopen. 

Conversie optimaliseren

Nu we weten wat de huidige conversie is, waar bezoekers naar kijken en wat ze op de site doen kunnen we de conversie gaan optimaliseren. 

Dit doen we door zaken aan te passen en deze weer te blijven testen.

Deze optimalisatie is datagericht, deels ervaring, deels marketing psychologie en deels simpelweg proberen. 

Zo heb je mogelijk al gehoord van A/B tests, waarbij twee pagina’s tegelijk online zijn. 50% ziet pagina A, 50% ziet pagina B. 

De beste pagina wint. Of beter; levert meer op voor je bedrijf.

0 %
Conversie Test A
0 %
Conversie Test B

Contact over conversie

Je weet nu dat conversie optimalisatie klanten op gaat leveren. 
Wij weten ook dat je nog veel vragen hebt en daar helpen we je graag mee vooruit.

We adviseren je graag over de resultaten die je kunt gaan behalen of beantwoorden de vragen die je hebt.
Contact opnemen is bij ons altijd geheel vrijblijvend.